שימוש בשיטת ה- NLP מאפשר לכל מנהל להגדיר עבור עצמו ועבור עובדיו חזון עסקי, יעדים ומטרות ברורים, תוך העברת מידע זה לצוות המנוהל בדרך היעילה ביותר- בדרך ההנעה והפעולה. המנהל רואה לנגד עיניו את העסק אותו הוא מנהל בתשואתו המקסימלית, בתפוקה מצוינת ובהישגים כלכליים ובוני עתיד יוצאי דופן. את כל שהוא מדמיין ומייחל לו, הוא יכול להעביר על ידי שימוש בדמיון מודרך ובכל ה NLP, לעובדיו. כך הוא מגיע לא רק לתוצאות בשטח, אלא גם להנעת הצוות באופן סוחף. כך שלמעשה כל עובד לוקח חלק פעיל בהגשמת החזון העסקי, חש מחויבות אישית לחזון זה ופועל ביתר שאת על מנת להגשימו. ההנעה האישית לעמן מטרה קולקטיבית, הופכת את העסק למניב פרות חדשים וטובים יותר תוך פרק זמן קצר.
בתחום המכירות בעסקים, ישנו קשר מוכח בין יכולותיו הקוגניטיביות והרגשיות של המוכר, לבין יכולתו למכור את המוצר של מקום עבודתו. בתהליכי NLP הממוקדים למצוינות בתחום המכירות, מושם דגש מרכזי על פיתוח וחיזוק מיומנויות מכירה, כמו גם הסרת מכשולים באופן מכירתו של העובד, הנובעים ישירות מדפוסי חשיבה ופעולה בסיסיים באישיותו ותפיסתו את העולם. טכניקות ה-NLP לוקחות בחשבון, כי מעבר להתרחשות בין המוכר לבין הלקוח, קיימת התרחשות בין הלקוח לבין עצמו ובין המוכר לבין עצמו. ה-NLP מתמקד בהפיכת ההתרחשות בין הלקוח לבין עצמו לרלוונטית ולברת קריאה והבנה על ידי המוכר. כך ייצור סביבת מכירה טובה יותר, אישית יותר ובעלת תפוקה גבוהה יותר.
בתחום השירות בעסקים, מתרגלים עובדי השירות טכניקות NLP על מנת לרכוש יכולות השפעה וניתוב מצבים וסיטואציות בתהליכי השירות מול הלקוח. מעבר ליכולת לשיח רלוונטי בעל תוכן משמעותי מול הלקוח, רוכשים אנשי השירות מיומנויות הגשת תוכן ללקוח וצורות העברת מידע יוצאות מן הכלל. כך הופך תהליך השירות, שאינו שונה בהרבה מתהליך משא ומתן מול הלקוח בסיטואציית מכירה, לתהליך תקשורתי הממנף שביעות רצון גדולה יותר של הלקוח, שימורו כלקוח פעיל של החברה ומוצריה והתנעתו לרכישות עתידיות בחברה.
ה- NLP החל מתוך מחקר ששם לעצמו יעד להבין ולפרק לכדי טכניקה את עקרון המצוינות וההגעה להישגים בתחומים שונים, כמו גם כיצד ניתן להפוך מיומנויות אלה ליכולות נרכשות עבור אחרים. ה- NLP העסקי מעודד להשגת מטרות ולהבאת תוצאות באופן מידי. הוא כלי המייעל תהליכי מכירה, שירות וניהול, כמו גם התייעלות פנים ארגונית והשמה פנימית בכל חברה ו/ או בית עסק, על אופן פעולתו הייחודי ועל דפוסיו המשרתים אותו או דורשים שינוי.
מכללת רטר הינה המכללה הותיקה בארץ ללימודי NLP ודמיון מודרך